Mental trening med Fam Lockert

Arrangør: Nittedal Rideklubb

Vis kart

Stresset og nervøs før stevnestart? Da er du ikke alene. Mange utøvere opplever uro, dårlig søvn og høyt spenningsnivå både før og under en konkurranse. Opplevelsen av å "miste kontrollen" kan virke ubehagelig og avskrekkende for mange unge utøvere. Enkle mentale teknikker kan hjelpe til å justere spenningsnivået og få tilbake følelsen av kontroll.

Mental trening har hatt en økende interesse over de siste tiårene. Denne interessen ligger til grunn for å forstå hva slags psykologiske faktorer som kan påvirke idrettsprestasjoner og hvor effektive verktøy har vært sentralt for å oppnå god mental helse og optimal prestasjon. Metodene for mental ferdighetstrening er først og fremst utviklet som mekanismer for å øke bevissthet på tanker, følelser, fysiologisk respons som kan påvirke adferd. Lære seg å takle negative tanker, følelser og stress, krever innsatts og trening over tid. Bruk av både kognitive- og somatiske metoder er hovedsakelig utviklet for å øke fokus som kan hjelpe utøveren gjennom ulike utfordrende situasjoner.

Fam har bakgrunn fra toppidrett i sprangridning og polo, samt høyere utdannelse innen idrettspsykologi fra London (BSc, MSc) og videreutdannelse i kognitividrettspsykologi. Hun jobber nå som vitenskapelig assistent på University of Roehampton samtidig som hun driver sin egen praksis som idrettspsykologisk rådgiver, med idretter som langrenn, judo, tennis, håndball, turn, rytmisk sportsgymnastikk og ridning.

Gratis for medlemer. Kr 100 for ikke medlemer.

Enkel servering med noe å bite i.

Påmelding innen 26. august på facebook eller mail : injo73@gmail.com

Administratorer